Możliwość negocjacji warunków kredytu przysługuje zazwyczaj klientom, którzy korzystają z wielu produktów w danym banku, współpracują z nim już od wielu lat i mają naprawdę dobrą renomę. Pierwsza osoba z jaką klient spotyka się w sprawie finansowania, to doradca. Może być to doradca ogólny z oddziału, lub dedykowany, przypisany do danej osoby. Niestety nie ma on mocy sprawczej. Może jedynie przedstawić propozycje już przygotowane i przyjąć oczekiwania klienta. Jeżeli warunki umowy mają ulec zmianie, będzie konieczne zwrócenie się do dyrektora oddziału. Jeżeli modyfikacja dotyczy drobnych postanowień, może on mieć moc sprawczą i jego pozytywna decyzja będzie oznaczać ostateczną zgodę. W zależności od zakresu zmian i zasad wewnętrznych banku, może okazać się, że konieczne jest przesłanie danych do weryfikacji aż do szczebla regionalnego. Tam mogą zapaść pozytywne decyzje w przypadku dużych modyfikacji. Całą procedurę przeprowadza doradca, a kontaktuje się z klientem jedynie by na bieżąco informować go o przebiegu.