Co należy wiedzieć o pisaniu takich tekstów użytkowych, jak szeroko rozumiane ogłoszenia. Sprawa wydaje się prosta i nieskomplikowana, ale wystarczy przejrzeć kilka tytułów prasy codziennej, gdzie publikowane są różnego rodzaju ogłoszenia, aby przekonać się, że ogromna większość z nas nie potrafi poprawnie sformułować takiego tekstu.Przede wszystkim więc ogłoszenia to teksty o charakterze użytkowym, a więc w pierwszej kolejności należy zadbać o walor zrozumiałości. Powinniśmy więc zrezygnować ze zbyt zawiłej składni, nadmiernej ilości słów oraz zbyt skomplikowanych struktur logicznych, które zresztą bardzo często prowadzą do całkowitej niezrozumiałości tekstu. Wreszcie, najważniejsza i główna rada jeśli chodzi o warsztat pisania takich tekstów, jak ogłoszenia prasowe, jest taka, aby przed opublikowaniem danego tekstu przeczytać go uważnie co najmniej parę razy i spróbować spojrzeń nań z boku, oczami odbiorcy, który będzie tego tekstu czytelnikiem. To pozwoli nam dostrzec mankamenty oraz ocenić, czy nasze ogłoszenie jest możliwe do zrozumienia i czy jasno informuje o tym, o czym ma informować.